Inrichten van Disaster Recovery as a Service
Voor het inrichten van uw Disaster Recovery as a Service (DRaaS) zijn er naast uw business requirements twee belangrijke KPI’s om te bespreken: de Recovery Point Objective (RPO) en de Recovery Time Objective (RTO). Kort gezegd, hoe snel moet u weer ‘up and running’ zijn en welk gegevens zijn daar minimaal bij nodig? Samen bekijken we, hoe we deze KPI’s effectief en efficiënt kunnen inrichten, zodat u binnen de gestelde tijd weer online bent. Inclusief de functionele en procesmatige stappen in geval van een uitwijk.
Disaster Recovery as a Service met cloudresources en support
De DRaaS maakt gebruik van onze Infrastructure as a Service (IaaS), waardoor er simpel en snel cloudresources kunnen worden opgeschakeld om op uit te wijken. Dit kunnen wij opzetten maar u kunt dit ook zelf doen met VCD. Dan heeft u dit volledig in eigen hand en onder eigen regie. Daarnaast kunt u bij DRaaS rekenen op onze 24/7 support en ondersteuning in crisissituaties. Dit is onderdeel van de service. U kunt terugvallen op de kennis en de expertise van onze datamanagement specialisten om zo snel mogelijk te herstellen van de calamiteit.
Garanties en testen van Disaster Recovery Plan
Naast een service level agreement met beschikbaarheidsgarantie, maken we bij DRaaS ook samen met u een Disaster Recovery Plan. In dit plan beschrijven we samen met uw business users alle stappen om de omgeving weer beschikbaar en volledig functioneel te krijgen. Dit is een continu proces, zodat ook bij wijzigingen aan uw IT-infrastructuur, de DRaaS daarop afgestemd blijft. Dit borgen we ook met een duidelijke governance én het periodieke testen van de disaster recovery, zodat we niet alleen snel kunnen schakelen maar ook zeker weten dat alles werkt, wanneer u hier (onverhoopt) op moet overschakelen.