Ga naar hoofdinhoud

Disaster Recovery as a Service

Het hebben van een volledige disaster recovery omgeving voor uw IT-infrastructuur is tijdrovend en heeft een aanzienlijke impact op het ICT-budget. Aan de andere kant zijn back-ups, ook met een back-up kopie off-site, niet toereikend in het geval van calamiteiten aan de gehele IT-infrastructuur. Zowel bij een hardware incident, fysieke schade als bij een ransomware aanval is er ook behoefte aan een restore van de infrastructuur. Er moet een infrastructuur beschikbaar te zijn om de restore op uit te kunnen voeren.

Inrichten van Disaster Recovery as a Service

Voor het inrichten van uw Disaster Recovery as a Service (DRaaS) zijn er naast uw business requirements twee belangrijke KPI’s om te bespreken: de Recovery Point Objective (RPO) en de Recovery Time Objective (RTO). Kort gezegd, hoe snel moet u weer ‘up and running’ zijn en welk gegevens zijn daar minimaal bij nodig? Samen bekijken we, hoe we deze KPI’s effectief en efficiënt kunnen inrichten, zodat u binnen de gestelde tijd weer online bent. Inclusief de functionele en procesmatige stappen in geval van een uitwijk.

Disaster Recovery as a Service met cloudresources en support

De DRaaS maakt gebruik van onze Infrastructure as a Service (IaaS), waardoor er simpel en snel cloudresources kunnen worden opgeschakeld om op uit te wijken. Dit kunnen wij opzetten maar u kunt dit ook zelf doen met VCD. Dan heeft u dit volledig in eigen hand en onder eigen regie. Daarnaast kunt u bij DRaaS rekenen op onze 24/7 support en ondersteuning in crisissituaties. Dit is onderdeel van de service. U kunt terugvallen op de kennis en de expertise van onze datamanagement specialisten om zo snel mogelijk te herstellen van de calamiteit.

Garanties en testen van Disaster Recovery Plan

Naast een service level agreement met beschikbaarheidsgarantie, maken we bij DRaaS ook samen met u een Disaster Recovery Plan. In dit plan beschrijven we samen met uw business users alle stappen om de omgeving weer beschikbaar en volledig functioneel te krijgen. Dit is een continu proces, zodat ook bij wijzigingen aan uw IT-infrastructuur, de DRaaS daarop afgestemd blijft. Dit borgen we ook met een duidelijke governance én het periodieke testen van de disaster recovery, zodat we niet alleen snel kunnen schakelen maar ook zeker weten dat alles werkt, wanneer u hier (onverhoopt) op moet overschakelen.

Relevante cases
Ziekenhuis Gelderse Vallei
Ziekenhuis Gelderse Vallei
“Ik kon niet geloven dat hetgeen wat SJ-Solutions en Fujitsu voorstelde mogelijk was, maar we hadden de tests uitgevoerd en waren onder de indruk over de prestaties. Het was duidelijk de beste oplossing.”
Scandia Gear
Scandia Gear
“Doordat de (IT) ontwikkelingen steeds sneller gaan, zochten wij een strategische kennispartner, die ons team kon aanvullen om de eerste stappen te zetten in de digitale transitie richting de cloud.”
Koninklijke Vezet
Koninklijke Vezet
“We hebben een lange en uitstekende relatie met SJ-Solutions en vertrouwden hun team van experts om met de juiste storage oplossing te komen, toen het contract van onze vorige oplossing op zijn einde liep.”

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?
Neem dan contact op met Bart Speller, b.speller@sj-solutions.nl.
blank
Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?
Neem dan contact op met Bart Speller, b.speller@sj-solutions.nl.
blank

Back To Top